haazaa kalaamu robbi

Monday, March 29, 2010

Sekadar menyampaikan...

Assalamualaikum,
Saya baru terima sms dari rakan seusaha di Palembang...

ASSALAMUALAIKUM, MOHON KESEDIAANNYA SEBAGAI UMAT ISLAM UNTUK BERDOA BAGI SODARA2 KITA DI JAYAPURA DALAM UPAYA PENOLAKAN TERHADAP KEPUTUSAN PEMDA(PEMERINTAH DAERAH) MANOKWARI YG MENETAPKAN MANOKWARI SEBAGAI KOTA INJIL, MELARANG:
  1. WANITA BERJILBAB
  2. ADZAN
  3. PEMBANGUNAN MESJID DLL
MOHON SEBARKAN KEPADA UMAT ISLAM...

InsyaAllah setelah browsing cari mana tempatnya Jayapura ni, rupa2nya kalau tak silap lah di Papua New Guinea...Bolehlaa karkun2 kita azam untuk keluar di sana insyaAllah dalam usaha menyelamatkan umat Islam di sana...Semoga Allah terima fikir, kerisauan, dan usaha kita...Aamiin.

2 comments:

seorangnenektua said...

Insyaallah kita turut merasa kesusahan mereka.Umpama kena cubit peha kanan,peha kiri terasa juga.Kerja kena diteruskan dengan lebih giat lagi dan lagi dan lagi

Umma-ali said...

InsyaAllah sama2 kita saling menggalakkan mahram2 kita dan kita juga azam untuk bantu usaha2 di seluruh alam.Di melaka skrg ada jmh masturat 15h dari jakarta...bru dpt peluang nusrah mereka ptg semalam...ada beberapa org nenek yg turut serta, alhamdulillah...usia bkn penghalang kpd usaha agama...sahabiah dulu pun kuat korban wpun usia tua...bak kata seorg masturoh Palembang masa kami di rumahnya...umur biar tua, tapi usaha agama tetap mau muda, tetap bertenaga dan bersemangat!!! Waduh! Terus semangat kita buk!!!

haazaa kalaamu robbi