haazaa kalaamu robbi

Saturday, March 13, 2010

Anak-anak ku...permata hati ummi...

Assalamualaikum...

"Ummi, orang taknak belajar sini lagi...nak balik Malaysia, buat syahadah pastu sambung 'alim kat msia.."

"Haa?!!Ummi taknak dgr lagi perkataan2 macam ni..."

"Org nak balik jugak, ummi dtg sini nanti orang nak ikut balik..."

Ummi dah garu kepala yg takde kutu...sms abah pulak..forward msj anak bujang dia ni...

"Kalau camtu, kitorg tak jadi pg sana lah..." suruh ummi forward pulak kat anak dia tu...

"Dah tak tahan duk sini lah...tension tau!!!"

"Solat  taubat, setan tgh kacau tu..."

"Iya, dah tak larat lagi ni, peraturan makin ketat...nak tepon pun dah tak boleh selalu..."

Ummi pun kol, nak bagi nasihat la...

Nombor yg anda dail tidak ada dalam perkhidmatan...

Perghh...tak dapat pulak...

"Mana boleh recieve kol, nanti kantoi laa"...aiikk, sms dapatlah pulak...

Abah kata, mesti dia dalam tandas ni, dok sms kita, sorok2 bawak hp dalam pondok...

Hmm...apalagi...

"Dah!!!Pegi amik wudhu, solat taubat...betullah kena kacau dgn setan...duk dalam tandas, ek?"

2 minggu senyap je, takde apa2 sms atau panggilan...risau juga ummi ni, org tension, stress, macam2 bole berlaku...

Ring, ring!!! Assalamualaikum ummi, ni Anas...

Haa, apahal si muaz tu?

O...takde ape2...biasalah stress...ni dah ok...

Fuhh, lega...

Ummi datang nanti bawa itu, ini, itu, ini,........bla, bla, bla....mcm tak bole stop...

Oklaa, insyaAllah...

So, that's it...here we come, Temboro...

InsyaAllah flight pagi selasa ni...pulang jumaat pagi...

Err...ada nak kirim?Kirim salam lah...airliur tak kena caj...huhu...

Wassalam...

6 comments:

seorangnenektua said...

Asalamualaikum
Tentu seronok dia org dapt jumpa umi tercinta.Jgn lupa oleh oleh dari Temboro

Umma-ali said...

Wslm nek, insyaAllah...

namaku ina said...

assalamu'alaykum warohmatullahi wabarokaatuh

Umma ali..........

datanglah ke Jakarta.. silaturahmi kerumah na.. dengan suka cita na akan menyambut umma ali :D

karkunah said...

Salam..lama x singgah sini almaklum,tenet problem..backgroud pun semakin cantik..:))

selamatla jumpa anak...selamat pergi dan kembali..:D

Umma-ali said...

Wa'alaikummussalam wrbt,
Ina dan karkunah...kami dah pulang. Alhamdulillah selamat pergi dan kembali...membawa pengalaman manis berjumpa anak2 dan org 'alim/'alimah...serta santri2 yg sanggup korbankan dunia untuk mendapat ilmu akhirat...masyaAllah memang jauh beza dari tempat kami di sini... Ina, nantilah insyaAllah satu hari ummi pasti sampai ke jakarta...doa ya...

toko-fadhilah said...

assalamu'alaykum warohmatullahi wabarokaatuh

umma-Ali.. Na numpang promosi ye

insya Allah, Na bersama sahabat membuka toko online jual baju2 gamis dan purdah.. sila kunjungi tokonya di http://toko-fadhilah.blogspot.com

terima kasih umma Ali :)

haazaa kalaamu robbi