haazaa kalaamu robbi

Monday, September 26, 2011

Hatiku ku tinggalkan di sana...

Assalamualaikum wrbt...

Temboro...
bkn nama yg asing lagi bagiku sekarang...
bkn hanya sekadar nama...
ia menggamit kenangan...
yg mengusik jiwa...
jiwa yg penuh sarat dgn doa dan harapan
kepada Sang Pencipta,
Allah Robbul 'Izzat!

Ya Robbiy...
ku tinggalkan permata2 hati ku di sana,
dgn harapan yg tinggi,
agar Kau memilih mereka,
menjadi pejuang2 agamaMu...
semoga Kau cekal dan tabahkan hati2 kami,
mengharungi perpisahan ini,
semata2 utk Redho Mu sahaja...

kini rumahku sepi...
sesepi sepinya...
tanpa gurauan mereka,
tanpa rengekan mereka,
tanpa suara mereka,

Ya Robbiy...
semoga semua ini kami bisa harungi...
agar agama Islam kembali tertegak di mukabumi ini...
walau kami hanya insan kerdil yg tidak byk korban...
tidak seperti sahabah2 radhiAllahuanhum...
yg bisa korbankan nyawa utk agamaMu...
tapi harapanku,
moga Kau terima juga kami,
dgn korban yg kecil ini,
semoga kelak kami bangkit bersama pejuang2 agamaMu...

Ya Robbiy...
walaupun anak2 kami tidak begitu mengerti,
kenapa mereka terpaksa mengharungi semua ini...
namun ku sgt berharap agar,
Kau kurniakan mereka pengertian yg khusus,
agar mereka juga redho dgn perpisahan ini...
agar mereka senang hati dgn ujian2 yg bakal mendatangi,
namun kupohon dgn belas RahimMu ya Allah...
agar Kau tidak menguji mereka
dgn ujian yg tidak mampu mereka harungi....

ROBBANA...
HABLANA MIN AZWAAJINA,
WA ZURRIYATINA,
QURRATU A'YUN...
WAJ'ALNA LIL MUTTAQEENA
IMAAMA...

TUHAN KAMI,
KURNIAKANLAH KAMI PASANGAN,
DAN KETURUNAN,
YG MENYEJUKKAN MATA...
DAN JADIKAN KAMI
PEMIMPIN BAGI ORG2 YG BERTAQWA....

AMIIN YA ROBB!!!





11 comments:

Nor said...

Amiin,amiin..

umu6point said...

Allahumma amin.
dulu ummi hantar putera2 je ke sana. sekarang ke2-2 puteri ummi pula yang menyusul. Tentu mujahadah perasaannya bertambah2.

InsyaAllah, pasti dan pasti Allah pandang pengorbanan ummi sekeluarga.

*err..nampaknya si humaira kena selalu2 balik melaka. Temankan neneknye yg dilanda kesepian..heheee :D

Ismi Ijmi said...

masyaALlah.

Bijen M. said...

Itu vilus-vilus sulah pigi.
Wahaha!

Umma-ali said...

Salam,

Nor...amin ya Robb!

Umu...tu la dok kecek ummu humaira mai hantar dia ke sini...

ismi Ijmi...laahaula wala quwwata illa billah...

bijen...ya la sula piligi...ale bapak vilus lagi kacau maa...

ummu humaira' said...

salam..hehe..bukan tak maw hanta itu budak maa..tp nanti ummi dia pulak kesepian..hehehe..sabarlah.nanti hujung tahun i balik ye..kikiki..mase tu cik abg kluar..hahaha

fuad ansari said...

Besarnya pengorbanan..
Moga besar jugak syurganya nanti...

p/s: maaf bertanya.. ada apa ye di temboro, puan umma-ali.. (",)

Umma-ali said...

Salam,

ummu humaira...ye la spt biasa pgrm cuti sekolah dgn anak2 madrasah... bdk2 tu sdg menanti dgn x sabar2... kuang3!

sdra fuad ansari...di sana kami htr anak2 utk bljr thfiz quran n diniah/agama...dan suasananya di sana masyaAllah ada bayangan madinah almunawwarah zaman Rasulullah SAW... siapa yg pernah ke sana tentu nak pergi lagi n lagi...cb2lah ke sana, skrg dgrnya ada offer dr airasia tkt ke solo, 3jam dr temboro...agk murah utk bln november...

abu zarim said...

mai ai,,,,sodih nyo den baco,,,,bertakung lak ayer mato ni ,,,:'(,,,mogo Allah mudah kan ummi,,,
perngorbanan demi pengorbanan,,,
di hantar tanpa megerti,,,moga Allah terima sume ini,,:)

Umma-ali said...

abu zarim...jazakAllah utk doanya...

paranoid android said...

Bijen nk crik no2 di tomboro bhahaha

haazaa kalaamu robbi