haazaa kalaamu robbi

Monday, December 13, 2010

MINGGU TERAKHIR KEM...

Asalamualaikum wrbt!

Cepat sungguh masa berlalu...
hari ini permulaan bagi minggu yg terakhir,
jumaat will be the last day!
minggu depan dan seterusnya tentu baanyaak dapat rehat!!!
but surely we will miss them...
and may be they will miss us too,
hehe mutual feelings....harapnya...
or they will feel glad...
get the holidays all by themselves!!!
ahaa...biasalah tu, kan...
bole bangkit lewat,
berjaga malam layan fb...
tengok tv....bergayut sms...
itulaa kanak2 zaman skrg, zaman cyber...

tentunya sunyi class dah tak berpenghuni...
sometimes tanya juga apa diorang buat bila pulang rumah...
pada yg pulang malam...tak buat apa lagi, ngantuk!
terus tidur...gaknya...

ada gak yang tanya,
tahun depan ada lagi tak?
err...emm...doalaa...
AAAMIIIN...kata diorang...
eh he he aduss!!!
insyaAllah kalau panjang umur,
diizinkan Allah...ada lagi...
ada juga yg tahan kena marah lah tu...
hehe marah2 sayang...
macam anak2 sendiri jugak...
mak kalau marah bknnya mak benci,
tapi niat nak mendidik...

so, hopefully apa yg dapat dipelajari di sini,
dari kami yg serba kekurangan ilmu ni,
tak banyak sedikit harap2 dapatlah memberi manfaat kpd anak2 pilihan ini,
juga manfaat utk keluarga,
dan ummat seluruh alam...
bak kat seorang ibu yg anaknya pilihan juga di sini...
ilmu yg bakal didapati bkn setakat utk hidup di dunia,
tapi inilah yg bakal menemani kita hingga ke kubur...
masyaAllah sungguh tinggi harapannya,
malunya saya kerana tak dapat tarbiyah mereka sebaik mungkin...
apa2 pun harapnya halalkan segala-galanya...
dan ilmu yg sedikit ni insyaAllah sama2 kita dapat amalkan
dan sampaikan...

kepada ibu2 yg menghantar anak2nya ke sini,
kami mohon ampun maaf jika sekiranya ada terkasar budi bicara
dalam usaha mentarbiyah anak2 ini...
kami pun manusia biasa,
terkadang kerana keletihan,
kita naik angin juga...
maafkan kami...
maafkan kami...
tapi harap ibu2 fahamlah,
dalam masa 4 minggu ni,
apalah sangat yg dapat kami bantu...
halalkanlah...sekali lagi...

sekian...
wassalam...

8 comments:

hijabrockers said...

wahhhh...tahniah kakak.... =)
doakan kakak dpt buat lg mcmni sampai bila yg Allah izinkan.
Amin...

Umma-ali said...

amin...jazakAllahukhoir!

NH said...

Tahniah Kak J,

Baru dapat sms dari kawan, minta temankan( Allah yg jaga) anak2nya 4 org. Dia nak khuruj masturat 10 hari kat Spore...menyahut tasykilan jemaah masturat msia 2 minggu kat sini yg tangguh semalam...doakan dapat lagi sabar dari Kak J...hmm takut tak dapat pahala pulak kalau merungut2...boleh buat kem lah macamni..

Oh..dengarnya pagi semalam suami kawan kita syahid di Yaman..tengah keluar jemaah masturat...umur suaminya sebaya dgn saya. Suaminya ex Toledo...memang dia dah banyak korban 4 bulan BBNJ dan hidup sgt2 sederhana...MasyaAllah dia dah berjaya...

Umma-ali said...

jazakillahukhoir NH,
insyaAllah dpt gnjrn yg sama bl khidmat dgn fmily mereka yg keluar fisabilillah...
kem ni lain...tp maqsud n tujuan insyaAllah sama...
mmg kne byk sabar, kita lah ustazah, kita jgk warden, kita jgk cleaner...huhu...
semoga kita juga dpt kematian yg dicemburui...amin...

aisyahHumaira said...

Assalamu'alaikum kak umma..

Salam ukhwah kak, seronok dpt singgah sini, dpt baca2 disini, tiba2 rasa rindu dengan suasana iman dan amal ketika di malaysia, lain sgt berbanding disini,

doa bt saya juga ye kak, dan terima kasih atas komen dari kakak tempoh hari..

Semoga usaha atas iman dpt diteruskan lagi dan lagi..insyaALLAH, doa hidayah utk ummat seluruhnya..

Umma-ali said...

Salam ukhuwwah jg aisyah humaira...
jazakillah sudi dtg bertandang ke blog akk...
alhamdulillah smoga kita sama2 dapat belajar dari pengalaman para sahabah r.anhum...dan teruskan usaha atas ummat keselurunhannya...
di mana bumi dipijak di situ langit di junjung...insyaAllah kita truskn usaha di mana juga kita berada...

z@i said...

umo baper kak join kem nie?

Umma-ali said...

salam z@i, insyaAllah kami ambil 15 ke bawah...

haazaa kalaamu robbi